Elindult: a Hokkaido Shinkansen

jrhokk

A tavaly startolt Hokuriku vonal után idénre is jutott új sinkanszen-járat, hosszú évek, évtizedek munkája után, március 26-án elstartolt a Hokkaido Shinkansen, amellyel 53 perccel gyorsabban juthatunk Tokióból Hakodatéba, Hokkaidón, Japán legészakibb szigetén. Ehhez pedig még a világ leghosszabb vízalatti alagútján (Seikan Tunnel, 54 km) is átszáguld a vonat. A shinkansennek új megállót építettek, ahonnan átszállással érhető el Hakodate város, és innen egyelőre már csak „lassan” utazunk tovább, a vonal Szapporóig való meghosszabbítására még sokat kell várni (2030-ra tervezik). De így is, Tokióból Shin-Hakodate-Hokuto állomásig mindössze 4 óra 2 perc a menetidő, és 863 km-ről van szó! Egy út ára ¥22,890, úgyhogy megéri rá a JR Pass (kiadtak egy új, helyit is, de szerintem jobb vétel az országos JR Pass).

A vonalat két társaság üzemelteti, Honshu szigetén Shin-Aomoriig a JR East sínein fut a vonat, onnan pedig a JR Hokkaido viszi tovább, előbbi cégtől egy nemrég volt kiállításon még azt az információt is kaptam, hogy a vonaton ilyenkor leváltják a személyzetet is, a megállóban átszáll a másik cég mozdonyvezetője. Ami a járatok neveit illeti, a már meglévő szolgáltatásokat hosszabbították meg, a Hayabusa és a Hayate járatok robognak Hakodate felé, és a síneken JR East E5, ill. JR Hokkaido H5 series kocsik futnak 10-esével, a meglévő, zöld színű dizájnnal, és a hokkaidói virágokat jelképező lila csíkkal.

A bejegyzés kategóriája: JAPÁN, Utazás
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük