A szokasos, 4 elotti ebredes ellenere csak 8-kor sikerult felkelni, es epp elerni a 11-es shinkansent. JR passal ingyen van a helyjegy, de mar nem volt ablak mellett. A Fujit vegul azert nem lattuk, mert nem latszott. A taj egyre japanosabb, a kenyelmes vonat meg 260-nal robog, 2:40 alatt megtette az 500-vhany km-t Kyotoig. Baratsagos varoska, olyan videki Tokyo utan, rengeteg biciklista, es tuzo nap, sokan ernyovel a fejuk felett. 2x annyiert, de vegre rendes meretu, igenyes szoba a Nijo kastely mellett, ami nagy, es kivulrol is szep, ugyhogy nem mentem be 600-ert, mert a fo priority a Kinkakuji, az arany szentely. Egyebkent minden sarkon templom, palota vagy szentely, vagy mas latnivalo van, igy aki nem unja meg, hetekig nezelodhet. Sajnos a cseresznyeviragokrol mar lekestunk, de itt-ott meg akad.
A keso keles es korai sotetedes atka, hogy nem maradt sok ido, a kastelyok, latnivalok es parkjaik, kertjeik, ahova altalaban belepo is van, 4-5h korul bezarnak. A Kinkakujihoz egy masik turistaval kb.4:59-kor ertunk, es integettek, hogy futas, mikozben csuktak is be a kaput (es be is csuktak volna elottunk, a hivas ellenere idoben), gyorsan leperkal 400 yen per felnott, es bent meg egy tucatnyian, de legalabb nincs tomeg. A parkor terelgeti a nyajat, 20 perc alatt vegigtolt az uton, egyszerre udvariasan es eroszakosan, mindenki fotozott ezerrel, de a lemeno nap fenye jol nezett ki. Van egy to a szentely elott, szigetkekkel, meg epuletek es sok fa, bekeritve.
Utana meg egy kis seta Gion, regi hazak, folyopart.. Valamint ettem Mos burgert, ami egy lanc, es finom, friss. Ami a kozlekedest illeti, eleg bena, csak 2 metrovonal van, a fo nevezetessegeket inkabb busszal lehet elerni. Meg vonattal, de abbol sok a privat, amikre nem jo a jr jegy, se a varosi berletek, es az egesz bonyolult. Vegul egy buszos napit vettunk, ami 500, egy menet meg 220 lenne, mig metrora napijegy 600, a kettore egyutt 1200, ill. van kartya is x osszeggel. Es bar a buszhalozatot dicsertek, ket menet utan soha tobbe! Lassu, tomott, alacsony, alig lehet rola leverekedni magunk, es utana meg orakig hanyingerem volt tole. Lehet bringat berelni is.
Day2, az 5-kor kelessel vegul csak egy orat sikerult nyerni, es ket helyre eljutni. Elso a Ryoanji templom, ahol a hites kavics kert van, es itt meg akadt nemi sakura is, ami altalaban mar lehullott. A templomhoz (500¥) szep kis setaut visz egy to korul, a szigeten meg masutt is szentelyek. A masik hely a tulvegeb, vonattal a Fushimi Inari Shrine, ami kozvetlen az Inari allomasnal van, ill. onnet 2-3 oranyira a hegytetoig vegig piris torii kapuk szazai alatt visz az ut. Jol nez ki. Ma a helyi fanklancot probaltam ki egy kremes toltetu Mister Donut mackofel formajaban, nem rossz. Plusz vettem polarszurot a kiotoi Yodobashiban, jol jott volna delelott.. Inari amugy nem zar be, ez inguenes. (Csak szuvenirekkel es szaritott gyumolccsel huznak le.:) Shinkansen vissza, Fuji-sannak semmi nyoma, de mar sotetedik is.
A busz az tényleg gáz, állandóan bedugul 5 dzsó és 3 dzsó között – már amit én használtam korábban. Gion – Kijomizudera – Inari vonalon a Keihan densa az ajánlott, amire valóban nem jó a JR jegy, de annál azért olcsóbb – főleg, ha Ószakáig mész vele. Ezzel a vonattal ha 7 dzsóig mész, onnan 10-15 perc sétával a Kiotói pályaudvarra is el lehet jutni.
Városnézésre a bicikli is jó, lehet bérelni 1 napra is, csak figyelni kell, hova parkolsz vele :)
Ja, a bringát Te is írtad :)