Kenji Kawait remélem, már nem sokaknak kell bemutatni, rengeteg ismert filmhez szerzett remek zenét, emellett videójátékokhoz, animékhez, tévéprogramokhoz is. Vannak „kedvenc” rendezői, illetve olyan rendezők inkább, akiknek ő a kedvence, pl. Mamoru Oshii és Hideo Nakata. Utóbbinak a Ringu 1-2, Chaos, Dark Water és Kaidan c. filmjeihez komponált sountracket, ezek a horrorfilmek elég ismertek nyugaton is. Oshii műveiből pedig a legismertebb a Ghost in the Shell, emellett az ő filmzenéje szól az Avalon, StrayDog alatt is, a legújabb pedig a The Sky Crawlers. Animéből említsük a Ranma 1/2-t és a Maison Ikkokut példaként.
A filmzenék mellett főleg instrumentális és elektronikus zenei műfajokban alkot. 1957-ben született. Atomfizikusnak készült, de inkább átigazolt a Shobi Music Academyre, majd azt is otthagyta. Egy rövid zenekarosdi után reklámzenéket kezdett csinálni, majd belépett a filmiparba. Nevéhez fűződik még a koreai Running Wild c. film zenéje, a Death Note-é és a Dragon Tiger Gate is. A fentiek mellett említendő még a Seven Swords (Hét kard legendája) és a Battle of Wits (Klánok háborúja), nemcsak, mert szintén ő a zeneszerző, hanem, mert ezekkel megnyerte a Hong Kong Film Awards díját, amelyre idén is nevezték az Ip Mannel, úgyhogy esélyes. A filmről itt:
https://asiafan.hu/archives/2009/01/08/Ip_Man/
Az Ip Man soundtracken 31 szám található, de a lemezből kering egy promó verzió is, amelyen csak 15 van. A lemez elég sok helyen kapható ill. megtalálható, az egyes dalokba akár a youtube-on is belehallgathatunk. Akinek ez sem elég, még meg is tanulhatja a theme songot, valaki csinált belőle zongorakottát itt. (Remek site egyébként, egy sor másik filmhez van..) Az Ip Man zenéje remekül passzolt a film hangulatához, az egyes számokat nem írnám le külön. Főleg szimfónikusak, jó, drámai hangzással, vonósok, mély tónusok jellemzik, és van pár lírai rész. Kínai, népi motívum, hangzás nem sok van benne, de akad (pl. Lost, Remembrance). A filmből leginkább ismerős fődallam többször is szerepel, pl. a Maestro és Little Thought c. trackekben. A nagyzenekaritól eltérő hangszínek elég ritkák, a Dangerben van egy kis dob és effekt. A Battle for Righteousness címéhez illően epikus dal, ebben sokminden van, nagy, drámai, hősies dobos-fúvós-vonós hangzás és női ének is, talán ez tetszett a legjobban.