Angel’s Egg (Tenshi no Tamago; Angyaltojás), japán anime 1985-ből, a Ghost In The Shell rendezőjétől. A filmet Mamoru Oshii írta és rendezte, a karaktereket pedig egy másik művész, Yoshitaka Amano illusztrátor tervezte, aki pl. a Vampire Hunter D-ben levőket is. A történet egy szürrealisztikus, sötét, gótikus, kihalt városban zajlik, szinte párbeszédek nélkül. Amolyan progresszív anime ez, aminek már az első néhány képkockájától vadul gondolkozni és filozofálni kezd az ember. A főszereplő egy kislány, aki egy tojást őriz. Se a nevét, sem indítékait nem ismerjük, de a rideg, komor városban ártatlan és tiszta lénye szinte világít. A film hangulatáról nekem a Dark City is beugrott, bár más, de kb. annyira van sötét. Szóval, a kislány másik hobbija a tojásőrzés mellett az edények megtöltése vízzel, és sokat kérdezgeti, hogy „Ki vagy te?”, miután találkozik másik hősünkkel, aki egy fiatal férfi. A vállán egy kereszt-szerű botot visz, és ha ez nem elég az asszociáláshoz, mindkét tenyere is be van kötve…
Kezében a megtalált tojással egyből mélyenszántó gondolatokat dob a rémülten ránéző lánykának: „A fontos dolgokat magadban őrizd, különben elveszted őket.” Aztán követi, és védelmezni próbálja, meg mesél neki egy biblikus történetet. A sötét csendet csak a szélfúvás és a harangok meg az alpesi tehénkolompra emlékeztető effektek törik meg, egész belenyugszunk. Amikor viszont az esőben kirajzanak a szellemkatonák, hosszú horgászbotokkal nemlétező halat üldözni, az már kicsit necces. A közepétől kezd izgalmasabb lenni a dolog, amikor beszélgetni kezdenek, vagyis a férfi elmesél egy Noé bárkája sztorit, a végkifejlet pedig rengeteg egzisztencialista értelmezési lehetőséget ad a történetnek. Nem egy szájbarágós film, de látványos és nagyon különleges alkotás, érdemes megnézni annak ellenére is, hogy maga a rendező sem tudta megmondani, miről szól a filmje.
Ha a rendező nem tudja megmondani miről szól, akkor érdemes csak igazán megnézni egy filmet.
A halas üldözés több animében is feltűnik, lehet hogy egy mélyebb gyökerű japán motívum van mögötte.
Itt szerintem részben az Özönvíz miatt jelenhetett meg..