01 – Mohammed Aslam, Bony Chakravarthy & Chorus – Azeem-O-Shaan Shahenshah
02 – Javed Ali – Jashn-E-Bahaara
03 – A.R. Rahman – Khwaja Mere Khwaja
04 – Sonu Nigam & Madhushree – Inn Lamhon Ke Daaman Mein
05 – Bela Shende – Mann Mohanaa
06 – Javed Ali – Jashn-E-Bahaara (Instrumental – Flute)
07 – A.R. Rahman – Khwaja Mere Khwaja (Instrumental – Oboe)
A nagy sikerű, indiai eposz, a Lagaan rendezőjének új filmje, a Jodhaa Akbar nemrég került a mozikba, a film zenéjét pedig A.R. Rahman írta. A zeneszerző 42 évesen már több, mint 100 film zenéjét jegyzi, néhány példa: Lagaan, Rang De Basanti, Ég és föld harcosai, Elisabeth.
A Jodhaa Akbar egy történelmi film, a Lagaan Oscar-díjra jelölt rendezőjétől (Ashutosh Gowariker) és Hrithik Roshannal a főszerepben (Krrish). A 16. századi szerelmi történet hőse egy muszlim mogul császár, aki politikai okokból feleségül vesz egy hindu hercegnőt (Aishwarya Rai), és beleszeret. A filmben 80 elefánt, 100 ló, 55 teve és 400 kg. aranyékszer látható.
A soundtrack CD január 18-án jelent meg. Dalszövegek: Javed Akhtar. Ének: Mohammed Aslam, Bony Chakravarthy, Chorus, Javed Ali, A.R. Rahman, Sonu Nigam, Madhushree & Bela Shende.
Rahman fent említett, fontosabb műveit hallgattam már, és a Rang De Basanti és a Warriors of Heaven and Earth filmzenéjét nagyon is kedvelem, hangulatos, keleties, magával ragadó zene.
A Jodhaa Akbar énekes számai tipikusnak mondható bollywood számok (kitűnő zenével), de hallgatásukhoz azért szokni kell a nyelvet, a sok lágy hangzó és nyelvpörgés valahogy elveszi a komolyságát, az én fülemnek kissé röhejesen hangzik. A számok a filmben dalbetétként funkcionálnak, ezért van hozzájuk videó is, az első dalhoz (Azeem-O-Shaan Shahenshah) például csatajelenet dukál. A második (Jashn-E-Bahaara) egy lírai, szerelmes (csöpögős) szám. A harmadikban (Khwaja Mere Khwaja) a szerző énekel, epikus, misztikus hangulatú dal. A negyedikből (In Lamhon Ke Daaman Mein) Sonu Nigam hangja lehet ismerős, alig van olyan (film)zene, amiben nem énekel. Szép, lassú szám, a hangszerelés továbbra is remek. Ebben is hallunk tradícionális hangszereket. A hangulatból csak a refrén szövege zökkent ki: „Dom Tom Tana Nana Dom Tom Tana Dom Dom Tom Tana Nana Dom Tom Tana„. Az ötödik dalban (Mann Mohana) magas hangú, női vokál van, sok szomorú félhanggal, akusztikus hangszerekkel. A vonósok érkeztével aztán igazán filmzenés, felemelő lesz a lassú dal. Ez a lemez legjobbja. További két dalnak (2. és 3.) az instrumentális (fuvolás, oboás) verzióit találjuk még a lemezen.
Mann Mohana: http://youtube.com/watch?v=T7Xgypsn2Y8