Tada’s Do-It-All House

mahoro-pIgazából a Wood Job!-hoz hasonló filmet kerestem, amikor a fentire leltem, bár nem témailag, hanem, mert ugyanaz az írónő írta a forrásául szolgáló könyvet. Sőt, szintén Shion Miura könyvéből készült a The Great Passage (Fune o amu) című, 2013-as film is, amely egy szótár összeállításának történetét dolgozza fel. Miura utóbbi regényéért 2012-ben nyerte el a Booksellers Awardot, míg a fentiért – Mahoro ekimai Tada Benriken (The Handymen in Mahoro Town) – még huszonévesen, 2006-ban kapta meg a rangos japán írói díjat, a Naoki Prizet. 2009-ben filmre vitték a Feel the Wind című művét is.

mahoro1A Mahoro városbeli ezermesterek sztorijából eddig már három regény is megjelent, a 2006-os sikert 2009-ben követte a Mahoro Eki Mae Bangaichi, majd pedig 2013-ban a Mahoro Ekimae Kyousoukyoku. Az elsőből 2011-ben készült el az itt tárgyalt, Tada’s Do-It-All House c. film, a következő kötetből (Mahoro Eki Mae Bangaichi) pedig 2013-ban egy 24-részes tévésorozat lett. A legújabb regényt 2014-ben vitték filmre, Tada’s Do-It-All House: Disconcerto címmel, kb. ugyanazzal a készítőgárdával. Mindkét filmet Tatsushi Omori rendezte, míg a sorozatot pedig Hitoshi One, a két főszerepben pedig végig Ryuhei Matsuda és Eita láthatók. Trailer.

mahoro2Tokió egy kitalált külvárosában, Mahoróban játszódik a történet, ahol Tada mindenféle feladatra kapható ezermesterként tengődik, 30-as évei közepén, magányosan, sztoikus arccal. Néha iskolásokat fuvaroz haza, kutyára vigyáz, ajtót szerel stb. Egy nap felbukkan egy régi osztálytársa, Gyoten, akinek a kisújját annó az ő hibájából érte baleset. Éjszakára szállást kínál neki, de aztán az ottragadt vendéget később sincs szíve kidobni, így innentől már együtt dolgoznak. Közben persze, lassan megismerjük a múltjukat is, és mindenféle érdekes ügyfelekkel akad dolguk. Elég lassú, unalmasnak tűnő film, de csak annyira, mint amennyire a két, nem túl sikeres életvitelű főhős mindennapjai, a nemtörődöm tekintetükkel. Ennek ellenére kellemes elnézegetni, ahogy megismerjük őket, és kibontakoznak a hétköznapok apró drámái, a két főhös naívsága és jóindulatú személyisége. A több, mint kétórás játékidő azonban túlzás kicsit, jobban illik szerintem a sztorihoz a félórás epizódokból álló sorozat formátum, majd egyszer belenézek abba is. Ryuhei Matsuda rajongói, persze, feltétlen nézzék meg.

 

Kategória: FILM, JAPÁN | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük