Taco Bell raptérkép

Nem akartam senki japán érzelmeit felkavarni vele, hogy szusikülönlegességek helyett még többet foglalkozzak a nyugati gyorsétteremláncok jelenlétével, de most már nem tudom megkerülni a témát, mert a lenti klip nagyon is “japán”. A héten nyílt meg – több évtizeddel első kivonulásuk után – az első, tokiói Taco Bell étterem Shibuyán, amelynek megközelítési útvonalát reppelik el alant:

A közösségi háló által is felkapott dal elég fülbemászó és figyelemelterelő ahhoz, hogy igazán követni tudjuk a két művész által bejárt útvonalat, azt hiszem, én maradok a google mapsnél. :) A séta egyébként a Shibuya vasútállomás előtt, Hacsikó kutya bronzszoborától indul. Az étterem “mexikói” kaját árul, főleg Amerikában, de világszerte mintegy 6500 éttermük van. Európában nem nagyon jött össze nekik, egyedül Angliában vannak jelen. A japán áraik persze, az amerikai 2-3-szorosa, és helyi ízeket, tengerirákos burritót is kínálnak. A megnyitóra több százan, hosszú sorokban vártak, és természetesen a cégnek is van mascot figurája. A fenti szám előadója pedig a The GyojahBoyz.

tacobjJapánban egyébként számtalan gyorséttemlánc működik, helyi és külföldi, pl. a McDonalds, Burger King (a fekete burgerről már írtam, de árulnak teriyakisat is pl., meg Heinekent), Wendy’s, KFC, Pizza Hut, Krispy Kreme és Dunkin Donuts, Subway, Wendy’s.. de a toplista élén a japán Mos Burger áll (finom). Az év első, új láncról szóló híre a Shake Shack jövőbeli megjelenése volt, a new yorki, hotdogárusból pár év alatt részvénytársasággá nőtt hamburgeres, shake-es lánc titka a frissen, helyben készülő, minőségi gyorsétel (tényleg jó). Az új éttermek megjelenése a mai kor jele is, a kajafotókkal teli közösségi média sokat lendít az ismert láncok népszerűségén, de a legfontossabb szempont talán inkább a 2020-as, tokiói olimpiára érkező, külföldi tömegektől remélt nyereség lehet.

Kategória: Gasztro, JAPÁN, NEWS, ZENE | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük