Tokyo Skytree

skytree01 skytree06 skytree13

A Tokyo Skytree (東京スカイツリー) a maga 634 méterével a világ legmagasabb tornya, és így egyben a legmagasabb építmény Japánban is – a világon pedig (ha nem csak a tornyokat számítjuk) a második helyezett a Burj Khalifa után. 2008-ban kezdték felhúzni, és 2012-re épült fel, az év májusában nyílt meg, Tokió Szumida kerületében, Aszakuszától nem messze. A torony elsősorban tévé- és rádiósugárzásra szolgál, de 350 ill. 450 m. magasságban kilátó is található benne. Igen érdekes építmény, az alapja háromszög alakú, de homorú és domború ívekkel szegélyezett, csavart szerkezete kör keresztmetszetűvé alakul. Magassága sem véletlen, a 634 számok szótagai: 6 (mu), 3 (sa), 4 (shi), a terület régi nevét – Musashi – adják ki.

skytree02 skytree03

Talpánál terül el a Tokyo Skytree Town (Tokyo Solamachi) negyed, ahol éttermek, bevásárlóközpont, planetárium és egy nagy akvárium is van, valamint egy postamúzeum bélyegekkel. A terület a Tobu Railway Tokyo Skytree állomása és a metróvonalakon ill. Keisei vonalon levő Oshiage állomás közt fekszik. Az említett állomásokon kívül még busszal is idejuthatunk, ám igazán közeli JR vasútállomás nincs (a bérleteseknek), én metróval jöttem. Már-már elhalasztottam a dolgot a pocsék idő miatt, de más dolgom nem lévén meggyőztem magam, hogy az éjszakai látványba nem zavar már annyira a szürke, ködös, felhős égbolt és az eső. Már jócskán délután volt, mikor elindultam, és az utcára kilépve meglepve tapasztaltam, hogy kisütött a nap. Gyorsan loholni is kezdtem, mert nemcsak sütött, hanem ment is le már. Végül sikerült némi napfényt, szép naplementét és látványos, éjszakai városképet is elcsípnem – egyedül csak az előlem évek óta rejtőzködő Fudzsi-hegyet nem, pedig innen sokszor látszik. Az aprócskának tűnő régi adótorony, a sárgán kivilágított Tokyo Towertől jobbra kéne legyen a távolban.

skytree04 skytree05

A megnyitás hetén állítólag 1.6 millió látogató árasztotta el a tornyot, jó időben, hétvégén még most is problémás lehet feljutni, de hétköznap, esőben egyből bejutottam. Elvileg időre szóló jegyet lehet elővételben is venni, de csak japán bankkártyával vagy utazási iroda segítségével, és ez drágább is. A negyedik emeleten van a pénztár, ahonnét a liftek is indulnak, méghozzá igen gyorsan, pillanatok alatt az alsó kilátóban találjuk magunk, 350 m. magasan. Ide felnőtteknek ¥2,060-ba kerül a jegy. A második, felső kilátó szintre már csak az elsőről – ahonnét külön lift visz tovább – lehet jegyet vásárolni, ez további ¥1,030. A bejáratnál biztonsági kapun is át kell menni, veszélyes tárgyakat és kisállatokat sem lehet bevinni, valamint tilos a dohányzás.

skytree11 skytree10

A 350 méter magasan elterülő Tembo Deck három szintes, körbejárható, minden irányba pompás kilátást kínál. A felső szintjén magas üvegablakok vannak (úgy vettem észre, hogy az alső részükön át kevesebb tükröződéssel este), a középső szinten pedig a Musashi Sky Étterem található, amely francia-japán ételeket kínál. Persze, szuvenírbolt is van, lentebb pedig egy kávézó. Az alsó szinten találhatók továbbá az üvegpadlós részek, ahol a lábunk alól is lenézhetünk a magasból. A sok fém rács, kis üvegek miatt ez nekem csalódás volt, de a legtöbb látogató frászt kapott tőle, és sikitoztak ijedten.

skytree09 skytree12

Szerintem – ha már itt vagyunk – érdemes a további pótjeggyel feljebb menni, a látótávolságban sokat számít az a plusz 100 méter, amivel 451 m-ig juthatunk fel (készpénzzel, kártyával is lehet fizetni). Már a lift is jópofa, ugyanis üvegteteje van, ahol nézhetjük, ahogy haladunk a torony mentén a csúcsa felé (bár az még jó sokáig folytatódik). A Tembo Gallery emelet egy spirális alakban haladó cső, amely folyamatosan emelkedik, és az ablakok is görbék, így ferdén lefelé is nézhetünk kicsit. A tetején aztán hagyományosabb kilátóterem is található. A toronynak természetesen saját mascot karaktere is van, Sorakara-chan, egy sárga, csillagfejű lány, akinek egy emberméretű változata is megjelent a tömegben.

skytree07 skytree08

A tornyot látványos led kivilágítás teszi még éjszaka érdekessé, ezeket másnaponta váltják, két változata van. Az egyik az Iki, amikor világoskék lesz középen, a másik pedig a lila Miyabi, amit a felső képen láthatunk.  Örülök, hogy felmentem, és lehet, hogy még jó időben visszamennék – a fotólehetőségek miatt pedig érdemes minél profibb géppel érkezni. Angol nyelvű guide itt.

Kategória: JAPÁN, Utazás | A közvetlen link.

Eddig 3 hozzászólás érkezett

1. Chouwen szerint:

Nyáron voltam ott egyszer, de olyan sor volt, hogy órákig kellett volna várni, így inkább eltekintettem tőle. Bár az esti képeket látván legközelebb teszek egy újabb próbát!

2. asiafan szerint:

Köszi az infót. Hétvége volt, reggel?
    Nekem szerintem a rossz idővel volt szerencsém. Bár nem volt sor, de ha belegondolok, még így is elég tele volt fenn.

3. Chouwen szerint:

Nem emlékszem pontosan, de asszem 4 órát kellett volna várni a jegyem szerint, úgyhogy inkább másfele néztem 笑