Key of Life

kagidoro1

Kagi Dorobo no Mesoddo (2012), japán vígjáték. Írta és rendezte Kenji Uchida (akinek az After Schoolt és a szintén zseniális Stranger of Minet köszönhetjük), ezen filmjével a 15. Shanghai Nemzetközi Filmfesztiválon nyerte meg a legjobb forgatókönyv díját, amit aztán a Japan Academytől is megkapott. A Blue Ribbon Awardson a legjobb rendezés és mellékszereplő (Ryoko Hirosue) jogán nyertek elismerést. A filmet tavaly szeptemberben mutatták be. Főszereplők: Masato Sakai (Atsuhime, Abacus and Sword, After School) és Teruyuki Kagawa (Ryomaden, Kaiji, Kisaragi…), valamint Ryoko Hirosue, YosiYosi Arakawa.

kagidoro2 kagidoro3

Sakurai lecsúszott színész, akinek már csak adósságai maradtak, és a csaját is elvesztette, mert máshoz megy férjhez. Akkora lúzer, hogy még a nyakára kötött kötél is leszakad, így aztán inkább elmegy a publikus fürdőbe, ahol egy másik férfi, Kondo, a véletlenek összejátszása folytán rálép egy szappanra, és úgy beveri a fejét, hogy elveszti a memóriáját. A zűrzavarban kulcsot, szekrényt és végül is személyiséget cserélnek, és hamar ki is derül, mennyire ellentétes karakterük és életvitelük volt. Sakurai rendetlen és csóró, Kondo viszont pedáns, rendszerezésmániás, gazdag ember, aki egyből feljegyzéseket készít emlékezete híjján minden kiderülő részletről, és megpróbál a színészetbe is módszeresen beletanulni. Ezzel szemben Sakurait a nagy autó, nagy lakás és a rakás készpénz sem menti meg a zűrzavartól, útjaik pedig hamarosan találkoznak. További szereplő még a szintén rendmániás igazgatónő, aki listaírás és tervezés által készül épp az esküvőjére, csak még férj nincs, és aztán még a jakuzák is előkerülnek.

kagidoro4 kagidoro5

Még jó, hogy Teruyuki Kagawa fan lettem, és Masato Sakai (Sakurai) is a látókörömbe került az Atsuhime sógunaként, különben elkerülhette volna a figyelmem ez a remek film. A forgatókönyv joggal nyert díjakat, váratlan és érdekes fordulatok, csavarok vannak a filmben végig, és persze, humor. A színészek is nagyon jók, Masato Sakai már a My SO Has Got Depressionben is remekül alakított bánatában megzakkanó figurát, és itt is kreatívan, klisémentesen, vígjátékhoz illően adja elő a dolgot. Teruyuki Kagawa meg mindig profi. Színvonalas, ötletes film, ami egyszerre okos és kellően szórakoztató is.

A bejegyzés kategóriája: FILM, JAPÁN
Kiemelt szavak: .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.