Tokyo 2-3

Ülök a shinkansenen megint, itt van idő írni. A Fuji oldalára sosincs jegy, de úgyse látnám, zuhog az eső. Kyoto után 1.5 napot megint Tokióban voltunk, ezúttal a keleti oldalon, Ginzán, ahol a legmenőbb márkák boltjai vannak, főleg divat, elég elit, és kevesebb az öltönyös robot is. Egy drágább szobát vettünk ki a Mitsui Garden hotelben, cserébe remek kilátással a városra a 23. emeletről, így nem kellett mindenféle tornyokba felmászni pénzért. Meg amúgy is jó volt, életem legklasszabb, rózsás fürdősója, elfele adtak még párat (persze Japánban semmi sincs ingyen, kértek érte 200¥-t). Épp kifogytam ruhákból, ezen nem segített Ginza, mert pont nem Guccit akartam, plusz a méretem sincs, de végül a H&M-ben találtam, ott a nemzetközi méret volt, nem is tudom, mit vesznek ott a helyiek, akikre nagy az XS. :) Kellemes sétálóutcák vannak.

Megnéztük az electric town, vagyis a műszaki cikk bazárt Akihabarán, de nem nagy szám, aztán elmentem templomot fotózni Asakusába. Ott van egy híres kapu, a Kaminarimon, ill. kettő is, mielőtt a Sensojihoz jutunk, ami egy templom. A Kaminarimon több, mint ezer éve épült, a Senso templom (=ji) pedig a 7. században, bàr jelen állapotában háború utáni rekonstrukció. Egy turista kacatokat áruló bazársor vezet oda, nem úsztam meg hűtőmágnes nélkül, pedig nagyon ki akartam kerülni. :) Hétvége lévén nagy volt a tömeg, bár főleg japánokból. A szentély előtt, ami szép, nagy, díszes, volt egy nagy, füstölgő üst, ahova füstölőket dugdostak, és legyezték magukra a füstöt. Rám is ment egy csomó, majd biztos jó lesz. :) A helyet amúgy könnyű megközelíteni, egyből a vonat- vagy metróállomásnál van a kapu, és sok riksás is ajánlgatja magát.

Aztán Uenóba mentünk egy Bandai rakétát keresni valakinek, de nem volt, mert régi, viszont azért az ötemeletes Yamashiroya játékbolt nagyon komoly. Végtelen cukiság, elképzelhetetlen dolgok, figurák, modellek, shinkansenes zoknik és evőpálcikák, malacorrú nyulak, meg rengeteg Gundam robot. Itt aztán bevásároltam Mojibakeruból is (erre majd visszatérünk.) Uenoban amúgy valamiért nagyon nyomják a pandákat, mindig is vágytam egyre (csak plüss).. Gondolom azért, mert itt van a parkban az állatkert.

Harmadszorra Tajpejből Tokió. Shinjuku megint, de felupgradeltek egy jobb, tatamis szobába, elég szép volt, és meglepő az első napi után (u.a. a hotel, Sunroute Pl.). Koncertre mentem, a közlekedés már teljesen természetes, de az utcán azért rabolja a datám a google maps, hiába tesznek az állomásra kistérképet, mert sokszor fejjel lefelé van (D/É). Szerda reggel megtapasztaltam életem első földrengését, még félálomban, csak egyes magnitúdó volt, de kilengett alattam az ágy a 14. elemeten, egész furcsa érzés. Aztán kikísértem párom a reptérre (Narita Express Tokióból egy óra), és egyedül máradtam a pandámmal. Kicsit furcsa lesz, hogy egy hétig nem szól hozzám ember a recepción és a kalauzon kívül, mivel itt senki senkivel nem beszél. Elég sokzor eszembejutott a Vexille (c. anime), egyátalán nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy mind robotok. :)

Kategória: JAPÁN, Utazás | A közvetlen link.

Eddig 2 hozzászólás érkezett

1. 杏桃来春 szerint:

Na, csak sikerült modzsibakerut szerezni :)

2. asiafan szerint:

[杏桃来春]: 4-5. széria, kár, hogy régi nem volt, tigrist akartam.